Khamis, 17 April 2014

FAKE ACCOUNT yang menakutkan!

Nah.. Amek kau tittle pun buat orang berdebar dah!

hurmm!  duk tergedik-gedik depan lappy…  scroll status-status kat pesbuk! dan.. ternampak satu page pemes yang saya follow Oh Media! paparkan fasal sorang budak perempuan yang duk melalut macam-macam kat status dia tentang menghina islam.. tapi gambarnya saya tengok suwit pulak bertudung.. cantik… Islam ya? tapi kenapa tulis macamtu wak? .. terbaca pulak orang komen kat situ.. ada yang kutuk.. ada yang marah-marah.. dan ada yang cakap… ni mesti fake account ni.. orang guna gambar dia lah tu.. semata-mata nak Islam gadoh sesama sendiri.! haishh!!

Saya tulis kali ni bersebab!!!

sebab saya pun telah di “fake Account-kan” oleh manusia-manusia yang tidak bertanggungjawab!!!

waa!! yaa you! macam retis-retis gituuw bila ada fake account ni !.. maaf yaa yang kat luar sana yang anggap saya as 'bajet pemes', or 'proud laa tu' or 'eleyyyy padahal dia yang buat sendiri' ... benda ni bukan boleh di banggakan!! suka aty you ols nak pikir apa ... sebab benda ni harrasing me then i should do this! ..mohon kepada individu yang bertanggungjawab membuat fake account pesbuk saya tu … mohon tukar nama balik ! mohon jangan guna gambar saya ! mohon – mohon dan mohon jangan buat perangai nak guna akaun pesbuk saya tu untuk komen ATAU post ATAU like ATAU seangkatan dengannya yang mungkin menjatuhkan maruah saya ATAU maruah family saya ATAU seangkatan denganya… !!

sekarang ni banyak kes berlaku .. guna fake account then post something yang BIRU kat wall someone.. then ada jugak yang komen pelik-pelik dan ada jugak yang like page yang eeeuuuwwww tanak di bayangkan dan di sebut!! … Daa laa dia amek pic aku hat tak berapa nak comey! adeehhh! maluu betol ! 

jadi saya menyeru kepada kawan-kawan pesbuk saya... if u read this post.. then saya nak mintak tolong… bukak account pesbuk FAKE tu then please klik report..  sebab orang kata bila lebih seratus yang report… nanti FAKE ACCOUNT tu akan terdelete otomatikeli !! tak tahu.. tapi kalau ini membantu ..then please...

cara nak report : klik gambar untuk resolusi yang lebih baik !

Untuk ke Pesbuk itu sila klik sini --> QASEH HAYDA

Klik Report/Block 
Klik (Submit a Repot) then Klik (Report Qaseh's Account) 

Click Any of this .. i just get confused which one should I Click.. tak beysa! Suka aty korang lah as long as jadi cam kat bawah ni.
Click Both button ! then Continue... 
thankss My friends... thankss alot ! 
Muchasss Graciasss !



Tiada ulasan: