Sabtu, 12 Januari 2013

Cara Nak dapatkan Anak KEMBAR!

Neng.. neng.. nong neng…

Haaa… pernah korang dengar tak lagu nieh?.. kat mana-mana corong radio?.. huuu..
Kadang macam lawak kadang macam best jer… paper pon.. 
korang punya pendapat masing-masing.. nak dengar lagu tuh?.. hah.. likes link kat bawah nie ya..
hheee..

https://www.youtube.com/watch?v=P5urSnlAX0o 

Haa.. kehadiran Cik Hayda kali nie.. bukan lah nak bercakap fasal lagu nie ker apa..
Post sebelum nih adalah… fasal main-main rantai emas tu kan… on how to get babies .. right??.

Haa… soo. Sebelum nih.. Cik Hayda ada jugak janji nak citer sal how to get anak kembar kan..

Yewww… mentang-mentang laa kembar… haaa.. kat sini …hehe

Cik Hayda nak kongsikan idea laa ..

Susah payah tahu tak Cik Hayda dapatkan petua ni dari Ayah cik Hayda haritu..huahua…

Nak tebal 14 inci muka nih!

Ayakkk!!
Mana tak nya… boleh pulak Cik HAyda tanya macam ni kat my Daddy tuh…

DIALOG

Hayda :  ayah… dulu bila tengok kawan yang dok sorang-sorang.. rasa bersyukur lak   yang eyda ni kembar… 

(sambil mata melirik ke wajah tua ayahku)


Ayah : haa.. tu laa.. Eyda patut bersyukur tao dapat kembar.. pergi mana-mana jer ada teman… even dalam perot pon dah ada teman tau.. 

(sambil mengangguk-angguk dan tersenyum)


Hayda : haa.. Tu laa. Alhamdulillah… ramai kawan Eyda yang jeles… erk… ayah.. ada tips untuk dapatkan anak kembar?.. bukan apa .. Kawan Eyda nak anak kembar nanti.. dia suruh tanya tips dengan ayah… macam na yaa..? …

(buat muka blurrr… kening terconget-conget)


Ayah : erkk… %#*&@#%$................. Rezeki tuhan…  -_-“


Hah!!

Macam tu lah lebih kurang perbualan tak formal antara Cik Hayda dengan Ayah..

Hew-hew….

Malunya.. adalak mintak tip…

Ni semua untuk readers semua la tao.. dah Cik Hayda ada satu permintaan dari sorang reader ni nak tip untuk dapatkan anak kembar.. terpaksa Cik Hayda pegi tanya ayah Cik HAyda tahu tak..
hahaha
Cik Hayda di pegang oleh Tok Saudara.. dan Ayu my twin di pegang oleh ayah...
ayah saya adalah yang tersenyum lebar itu..huu

Sooo….
Here.. Cik Hayda ada kumpulkan sedikit Tips nak dapat Anak kembar… yaa. H
arap berguna…maaflah for those yang tak faham yaa… hehe..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Genetik - Jika dalam salasilah keluarga anda terdapat pasangan yang mempunyai anak kembar, kemungkinan besar anda juga mampu mendapat anak kembar. Ini kerana trait sedemikian mungkin telah diturunkan pada diri anda. Trait yang dimaksudkan ialah penghasilan 2 ovum secara serentak dalam satu masa.

2. Umur - Wanita yang berumur 35 hingga 40an dan ke atas, mempunyai potensi yang lebih besar untuk mendapat anak kembar. Pada ketika ini, kebanyakan wanita akan mengambil rawatan untuk kesuburan. Tambahan pula, mereka akan lebih cenderung untuk menghasilkan lebih dari satu ovum semasa proses ovulasi, kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause.

3. Bilangan Anak - Lagi banyak bilangan seseorang individu pernah melahirkan anak, lagi tinggi peluang beliau untuk melahirkan anak kembar selepas itu.

4. Berat Badan dan Ketinggian - Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi untuk mendapat anak kembar.

5. Diet - Pengambilan makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

6. Pengambilan Ubat Kesuburan - Pengambilan ubat kesuburan boleh meningkatkan kebarangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi, sekaligus meningkatkan kebarangkalian mendapat anak kembar.

7. Selain berkahwin dengan keturunan kembar, sebenarnya banyak cara untuk mendapatkan anak kembar. Tetapi kebanyakkannya adalah cara yang tidak sihat seperti mengandung di usia tua, mengandung ketika masih menyusui bayi, hamil di waktu si ibu gemuk dan sama waktu denganya. Memang boleh terjadi mendapat anak kembar tetapi kandungan tidak sihat. Kemungkinan keguguran pun tinggi, anak kembar tidak sihat atau kandungan bermasalah juga tinggi.

8. Banyakkan makan ubi, kentang dan susu. Tiga jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi pada telur dan mungkin boleh dapatkan anak kembar. Ada yang kata, jika kita teratur minum susu dari zaman muda mudi, kebarangkalian untuk mendapatkan anak kembar itu tinggi. Juga, jika anda amalkan memakan ubi, kentang dan susu, ia bukan sahaja baik untuk mendapatkan anak kembar, tetapi juga salah satu cara untuk mendapatkan anak bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tetapi tidak ada rezeki untuk mendapatkan anak.

والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

12 ulasan:

Elyse Lavender berkata...

Sy pn ade gak salasilah kembar..tp spupu la hk kembar..adik bradik xdop..hihi

Tanpa Nama berkata...

boleh ke kebrangkalian utk dapat ank kembar jika nenek sbelah ayah kembar? I mean ibu kepada ayah saya adalah kembar......excited sgt nk anak kembar

Unknown berkata...

kak elis... sy ada mak sdare.. spupu..kembar,,uhuu

yup2!! awak ada adek bradik kembar tak..? doa2 ada rezki ya... sy pon doakan dari jauh... doa orang kembar kepada orang yang nak anak kembar!! hehe... insyaallah...:)

Unknown berkata...

hikhikhik...dah anak ank 2 pompuan tau...ni teingin nak ank kembar lelaki...huhuhuhu...tu yg cari tips tu...sebelah husband (pakcik dia) ada ank kembar tak seiras....eeeee bestnya ada anak kembar ni....

Unknown berkata...

waahhh... nak tambah rezeki lagi nampak.. aduhai. saya yg ta kawen lagi ni lak yg duk pikir mcmna nak dpt anak kembar nanti.. klau boleh nak anak semua kembar.. haha... staun 2 oram! chitt! hehehe...

Nurdiana Aniff berkata...

Terima kasih.. baru first time baca cara-cara nak anak kembar.. tapi saya langsung xde genetik kembar.. apa-apa pun kita serahkan kembali pada Allah untuk menentukannya. Senang2 singgah kindhearty.blogspot.com ya. Tq.

Adila berkata...

kalau tak ada salasilah tu senang tak dapat kembar?

Admin berkata...

Bank Rakyat kini telah buka tawaran pinjaman untuk SWASTA, sila lawati http://pinjamonline.blogspot.com/ untuk mengetahui dengan lebih lanjut

fati berkata...

Tulaa...sy pun teringin sgt anak kembar...n sy cari kt tenet...ade tuh kena amalkan surah assaaffaat ayat 120 ngan surah asshura ayat 50...insyaAllah pasneyh leh amalkan...:) jangan lupa follow sy...;)

fati berkata...

Tulaa...teringin nak anak kembo...insyaAllah sy amalkn petua2x neyh...thanks 4 da info...:) jgn lupe follow sis..;)

fati berkata...

Tulaa...teringin nak anak kembo...insyaAllah sy amalkn petua2x neyh...thanks 4 da info...:) jgn lupe follow sis..;)

Cici's DO (Diary Online) berkata...

Nice sharing dear... TQ :)