Selasa, 11 September 2012

minggu pertama untuk Tahun kedua Cik Hayda kat UUM !!!


Universiti Utara Malaysia!!!

Yeah!.. sekarang saya akan masuk tahun kedua bermula 7September 2012 nanti.. wah..sekejapnya masa berlalu… waktu belajar saya Cuma 3 tahun..satu perjalanan yang sangat pendek dirasakan.

By the way, saya nak sangat luahkan kegembiraan saya nie kat semua orang! You know what… my twin pun dapat UUM jugak selepas bertarung dengan STPM pada baru-baru ini… taniah…taniah!! hehe

Haa,, mesti semua pelik kan… betul ke kembar…? Daa laa muka tak sama.. huk.. masuk U pun lain-lain… saya masuk U dulu baru dia.. haa..mesti korang tertanya-tanya.. sebenarnya.. saya masa sekolah dulu saya ambil aliran sains..dan my twin aliran sastera.. jadi…dapatlah saya meng’apply’ Matrikulasi..walaupun pada awalnya saya tak nak…tapi akibat dipaksa oleh cikgu (nama di rahsiakan..krikk..krikk.) ..saya pun memohon laa..itu pun saya meminta kawan yang mengisikan memandangkan saya berada di asrama… dengan harapan… “memang tak boleh pooon” hehehe… dapatlah saya ikuti kursus Matrikulasi setahun..tetapi my twin satu tahun setengah untuk STPM..

oOps..stop…

nak pulak rasanya saya ceritakan kembali kursus apa yang telah saya ambil kat UNIUTAMA nie ha.. ramai jugak tak kenal kursus nie..hehe . malu pulak..tapi saya kena bagitahu ..ha,.. for me.. there is no secret between u and me... kikiki…terpaksa jugak saya bagitahu.. although it is not my choice…;(

PENGURUSAN HAL EHWAL ANTARABANGSA (INTERNATIONAL AFFAIRS MANAGEMENT)   
Cik Hayda sewaktu menyampaikan 'Pidato' di Kem Kepimpinan  Siswazah Kelantan


Ha… tu ha nama kursus yang telah saya ikuti kat UUM ni..ramai tak tahu dan tak nak ambek tahu kan… baik…saya kadang-kadang malu jugak…when someone ask me what I have learn from my course.. soo.. what am I going to answer them? Ada gak seorang doktor yang merawat saya baru-baru ini tanya.. saya cakap cepat sampai terbelit lidah… “pengurusan hal ehwal antarabangsa” .. then he says.. “what?.. wow.. hebat lah kamu ni..ambik cos pegurusan ‘haiwan’ antarabangsa”.. damn it!! … Hihi.. apa… ingat saya doktor haiwan ka?? Hahaha… malunya diriku,,,! Soo…because of ramai dah yang tersalah dengar macam tu… I buat keputusan takkan bagitahu my cos tu kepada sape2 yang xtahu.. soo.. I’m going to answer “saya amek cos 
international bussines”.. ok…fullstop! Few..

Baiklah…kursus ini merupakan satu kursus untuk mengajar fasal-fasal negara…politik.. kira,.. I am a political student ok.. is that clear..? done…

Baiklah…bercakap tentang peluang kerjaya bagi kos saya nie… hurm… saya tidak berapa pandai sangat nak cakap…but.. from my survey… graduate from this course boleh jadi PTD… tak pun.. penasihat peribadi menteri-menteri… duta-duta kat luar negara,,. kerja kat company multinasional.... kastam... sebagainyalah.... Seronok apa kan??? … dapat pergi seluruh dunia… haa… banyak lagi… tapi kita pulak yang kena usaha… haa… baru menjadi..

cik hayda bersama twin...'ayu'


Soo… kepada sesapa yang mendapat tawaran kursus seperti saya.. jangan takut..(walaupun saya nangis-nangis jugak dulu)… belajar saja… banyak peluang kerja untuk kamu-kamu sebenarnya…tao…. Niat lah belajar nak cari ilmu…bukan nak dapat ijazah… yaa.. ;)

Soo.. bubye…tak sabar nak jalani hidup dengan my twin back in the same uni.. hehe… macam sekolah dulu pulak rasa,,, ok lah,,, bubye..

15 ulasan:

Khairul Anwar Jaafar berkata...

tahniah akhirnya bersatu kembali bersama kembar di bumi sintok ini..kembarnya dapat dpp mne??..mana lah tahu kalau tengok sama ada sama ke tidak dengan awak

Khairul Anwar Jaafar berkata...

tahniah akhirnya bersatu kembali bersama kembar di bumi sintok ini..semoga dengan kehadiran kembar awak memberi satu semangat untuk meneruskan usaha awak untuk berjaya dalam mengejar cita-cita..kembar dapat dpp mana??..mana lah tahu sekiranya berjumpa..hehehe..nak tahu sejauh mana beza rupa kalian..

Unknown berkata...

trima kaseehh,,, kembar ponn dapat satu dpp yang sama dengan sy... dan paling best.. satu blok! cuma beza flor ja... :)

Unknown berkata...

trima kaseehh,,, kembar ponn dapat satu dewan penginapan yang sama dengan sy... dan paling best.. kami dpt satu blok!! cuma beza floor ja... :)

Elyse Lavender berkata...

international business 2 kak punyer course la..brani ek dayah cilok akak punyer! hehehe

Tanpa Nama berkata...

belajar elok2 dgn kmbar tu..isyaallah kn brjaya 1 ari nti..jgn lpa jsa ibu bapa..

Unknown berkata...

terpaksa kak uip... setengah orang ta tao cos dayah...hihiihi...sory kak...pinjam nama! hehe ;)

Unknown berkata...

terima kasih .... insyallah....;)

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..tompang lalu.huhuhu..maaf la m'nyibuk nie..arap happy dengan kehadiran twin t'sayang tu..tolang tengok2kan dia ep,nk tolong tengop pn dduk jauh n x b'sama dia dah skarang nie,,,hmmm,,,apa lah sngat kudrat diri ini untuk menyalahkan takdir or sebaliknye...hanya doa yang dapat dikirimkan untuk melihat kalian berjaya ye..salah n silap mohon ampun lebih2 lg kat your twin.selamat berjuang..wassalam..!!!!!amin.

Unknown berkata...

ya..yaa...yaa.... waaa... semoga berjaya jugak.... !! saya rasa saya tahu siapa kamoo...:).. ok... paper pon tima kasih... insyaallah..,.. kita akan sama2 berjaya kelak.. amen... :)

Tanpa Nama berkata...

Akak. Tlg msg msg saya di no 0172133153. Tlglah saya nak tanya pasal kos ni. Saya dapat kos ni tp takut nak pg.

Unknown berkata...

Kak nk tau lebih lanjut mengenai course ni sbb sye pon dpt course pengurusan hal ehwal antarabangsa dkt uum..

Unknown berkata...

Terima kasih Syafiqah n Fiedare zaini for your reading.. i do inbox u guys kat google.. btw thanxs for your reading.. keep in touch..

chichu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Salam kak..saya dpt kos yg sma jugak n nk tau pasal kos ni..tlg pm saya kak..