Isnin, 17 Mac 2014

Supplement Best yang aku Consume

Choi ! tajuk kemainn! Macam takde modal lain lak aku kan nak menulis fasal supplement! Dah belambak bloggers menulis fasal ni.. aku baru tercongok-congok nak menulis.. eyhh suka hati mak lah! Ada mak keysah?! Hehe.. nope! Just kidding! *sambil sengeh2 cam kerang busuk

Apa salahnya kan.. kongsi apa yang kita rasa.. yang dapat bagi manfaat kat kita mungkin jugak boleh bagi manfaat kat orang lain!
So, before aku teruskan mencoret dan mencarut ni.. mungkin korang perasan satu perubahan kat my new entry kali ni… apa?? Haaa.. betul2! Background aku daa berubah!! Yeay.. !! from Pinkish Polka Dot to Redish Roses… jeng2! So.. dia atas kematangan aku yang tak berapa nak matang jugak ni.. (dah umor 22 kan) jiwa remaja (zaman ali setan) dah bertukar kepada anak dara pingitan.. (zaman Azura) ala-ala gadis Melayu terakhir… wahhh gituuu~~~  so terima lah kenyataan yang au dah TUA! oOpss… sorry… MATANG! By the way.. its different meaning okay! Hehe.. aty2.. aty aku cepat sangat sensitip!! Mhaa.. satu lagi perubahan .. is.. AKU membahasakan diri as AKU kat post.. sorry though… tapi mungkin korang pun akan lebih selesa! Dulu Hayda.. skema jaa kan.. hehe.. bosan jugak selalu jadik baik! Well.. noty tu perlu! ..Hehehehe .. (macam baik sgt! Kata aku dalam hati)

Haa.. sudah.. dah mencarut!.. back to the title! Supplement yang aku amek! Hurmm.. aku mula sedar tentang kepentingan penggunaan supplement ni bila muka mula naik jerawat… muka dari flawless then naik jerawat .. memang boley jadi senteng tiba-tiba!!  Arghh… bermula masa aku semester 4.. stress sangat kot masa tu.. dengan result sem 3 yang tak berapa nak cemerlang! Ceyy ayat! Hehe… korang bayangkan.. aku tolak satu tawaran yang mintak aku jadik model banner untuk UUM masa tu.. (model laa sgt kan!) hehe.. banner besar ni akan di pasang kat main gate.. kat sekitar universiti… haa.. kalau laa ayah aku datang UUM.. tengok muka aku situ.. tak ke bangga dia…hehe.. tapi aku tolak mentah2! Sebab muka dah nak mula problem masa tu…

So, lepas abes semester 4.. aku balik rumah… Maa ngan ayah aku banyak menyokong.. so memandangkan muka ada masalah.. so kena berpantang.. no seafood!!! Although my peberet is KERANG!!! Waa cedappnya!! So.. bila tahu aku tak boleh makan seafood.. ayah and maa TIDAK akan sekali-kali membeli seafood,. Means,, orang lain pun kena berpantang! Yaa mestilah! Dah kalau diorang makan.. mestilah aku terliur kan?.. so.. no one can eat! Menangislah air mata darah sekalipun! Hehe.. (ayat hiperbola)

Maa mula belikan aku pelbagai supplement.. awalnya malas nak makan.. tapi sebab dah nak sembuh baik aku telan ja! So… ramai yang salah tafsir .. supplement is ubat!! Nope! Supplement is not drug!! It Safe to consume! Xkira umor berapa! Okay!
So.. sebelum aku mengambil any supplement.. aku berdetox dulu!! Minum air minimum 2.5 liter sehari.. senang sukat.. 2 botol mineral 1.5L tu dua botol aku minum sehari.. selama seminggu.. tak makan makanan berlemak.. BUDU (perlu la Capslock kan) .. jauhkan kopi!! first aku ambil supplement untuk cuci darah dulu.. well you know.. bila dah toksin banyak dalam badan juga adalah punya jerawat dan badan lesu. Usus perut kotor juga menyebabkan supplement tak berkesan So aku consume KORDEL ‘s (Vitamin C 500 + Zinc) . Zinc fungsi yang baik untuk mencuci darah kotor.. buang toksin dalam badan.. meneutralkan asid badan! habis satu kotak.. badan segar!!

Next, my mom belikan vitamin E Shaklee 400. okay! Vitamin ni terbaik.. campuran dengan biji angur dan selenium! Mampu mencantikkan kulit! Hilang kesan parut. Membantu menumbuhkan sel baru! So, aku beli sendiri Vitamin C 1000 brand Blackmores! 2botol aku beli.satu botol contain120 tablets. Okay..semua orang tahu. .vitamin C sangat berkesan untuk mencerahkan kulit.. membantu merawat luka.. dan prevent dari dapat penyakit! Vitamin C ini juga mampu penyerapan supplement lain! So aku ambil bersama Vitamin E untuk kesan yang lebih mantop!!

Dalam masa hampir dua bulan aku pakai.. kulit kelihatan cerah dan jerawat dah tinggal parut.. and parut tu pun dah mula pudar! Seronok!!

 Bila dah seronok.. vitamin E aku tertinggal kat rumah masa balik midsem! So, aku tak consume.. just ambik vitamin C saja.. kadang-kadang tak ambik.. nak exam.. aku tidor tak menentu.. malam jadi burung hantu.. siang jadi musang! Sebab nak study!.. so bila malam aku tak tidor.. sel-sel tidak dapat diperbaharui… okay.. untuk pengetahuan korang.. sel muka diperbaharui semasa pukul 11malam hingga 4 pagi..so, tidor awal is better! Aku plak malam study so aku tak tido! Lepas subuh baru aku tidor.. then tengah hari aku bangun.. minyak kat muka boleh guna buat goreng nugget uu!!! Haishh!! Makan tak jaga dan aku juga amalkan kan kopi sebab taknak mengantuk.. hurmmm jerawat ..again datang singgah!!

So.. cuti bermula lagi.. my mom belikan Alfalfa Shaklee… satu botol besar terus.. ada 400 biji klau tak silap… okay.. alfalfa TIDAK boleh di ambil bersama Vitamin E.. so aku stop kejap vitamin E.. memandangkan aku nak cuci perut balik.. alfalfa Shaklee terbaik untuk cuci perut… !! aku makan selama sebulan.. baru lah again aku consume vitamin E balik.. bersama vitamin C.. (memang selalu ambik..

Dah tu.. ada duit lebey sikit.. aku cuba satu supplement ni.. Radiance Signature.. tertengok iklan kat pesbuk! So aku order.. lusa sampai.dan aku makan! Harga ?? mahal sikit mungkin.. sebab dalam tu ada 20 sachet sahaja.. tapi sangat berbaloi !! okay.. Supplement ini adalah sejenis Collegen .. pergh.. 3 hari kau makan berturut-turut.. kulit rasa lembut gila!!! Kat kaki..jari tangan.. and 4 ari aku pakai.. ada kawan tegur.. aku pakai bedak ke?? Aku tak pakai!! Chaait ! over. Huhu.. muka glowing! Tapi jerawat belom hilang sepenuhnya lagi…


Sekarang dah abes 20 sachet.. nak reorder aku rasa duit daa kurang.. so stop dulu.. sebab vitamin C and Vitamin E aku da nak abes.. nak beli yang tu dulu… iskkk! Dets all!! Waaahh panjang kau… Nah ambekkk!! Dah lama sangat tak hapdate kan! Hehe.. oke blah dlu!

Supplement Price list

1)      Kordel’s Vitamin C 500+Zinc                                        RM40
2)      Shaklee Vitamin E 400 + Selenium + Grape Seed          RM145
3)      Blackmores Vitamin C 1000 + Bioflavanoid                   RM 132
4)      Shaklee Alfalfa                                                              RM 150 ++ (kalau xsilap.. maa beli)
5)      Radiance Signature Collagen                                          Rm180 (20 sachet)

11 ulasan:

Cikkak! berkata...

next nak cuba aurawhite pulak!

Tanpa Nama berkata...

Bole x cuci Perot smbil mkn radiance?

mestica berkata...

salam..dear..akk share testimoni n link blog kamu bole?sebb awk ade review pasal radiance..akk seller radiance..t.kaseh.:)

DiDie berkata...

Nice post.. Tgh tgk2 testimoni radiance signature.. Setakat ni semua bg +ve feedback.. Should try 1 day..

Btw, jemput singgah ke blog saya. serendipity-wp.blogspot.com. kalau nak beli supplements Shaklee boleh roger2.. :)

Unknown berkata...

mohon pertanyaan...
saya mmg sebelum ini amalkan mkn vitamin B,C&E..
dan skrg baru nk start minum RS ini..
kalau saya amalkan minum RS sblm waktu tidur ok x?
dan dlm masa yg sama saya amik vitamin B=slps breakfast, vitamin c=after lunch and vitamin E=after dinner..
ok? ke?
sbb saya baca blog cik..ade amik RS dan shaklee...

Unknown berkata...

Hai Masturah.. thanks for your reading...
iyaa.. saya memang ada amek vitamin c dengan E so do with Radiance Signature.. urmm.. memang saya amik RS sebelom tidor.. kalau nak lagi baik.. amik twice a day.. mean pagi dengan malam.. cepat abes lak! keh2.. saya ambik malam saja.. and satu nak ingatkan kat cik Mastura.. any vitamin yang awk amik.. waktu terbaik untuk consume is waktu pagi and malam sahaja.. waktu siang x elok sangat,,, jadi saya galakkan cik amik vitamin c waktu pagi.. then.. minum banyak banyak air kosong.. macam saya.. saya ada botol sendiri.. unutk sukat saya minum sehari.. jadi.. saya dapat tahu saya minum banyak mana.. E after dinner is good ! by the way.. awak daa cantik.. and your skins look better dah lah! hehe.. keep in touch...

Unknown berkata...

sy menjual radiance signature original..rm130 sm ...rm135 ss..sms/whatsapp 017-4164030..visit my blog umairah shoppe wall..

Unknown berkata...

hai akak Mestica : Thanks for your reading! mohon share banyak2 kak! haha.. oh ya ka... kalau saya nak RS pasni.. Sy curi tengok blog hakak okey!! LOL ;)

Hello Didie : yup! +ve feedback and I jujur okey! hehe... okey! i tgk yr blog untuk beli shaklee oke!! discount kasi meyh! ;)

hello You guys!!! okey... btw.. satu nak gitau yang i bukan agen kat mana2 produk yang i cerita... bukan tujuan promosi .. tapi Testimoni ... untuk rujukan semua! ;) keep in touch readers!

Menghilangkan Bekas Jerawat berkata...

terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
.

Tanpa Nama berkata...

As salam..sy nak tanya.sy baru beli supplemnt kordels executive B+C..so waktu bila yg sesuai utk makan??sblm bfast or bila ??

cik Jaja berkata...

Saya pun amalkan Alfalfa dan Vit E dari Shaklee juga. Memang ada perbezaan bila kita amalkan suplemen ni yelah maybe badan tak cukup zat itu yang jerawat datang. Dalah hati, memang nak cuba produk collagen juga ni, hihi