Rabu, 2 Mac 2011

ABANG, pergi MU tiada pengganti...

Sudah lama tidak saya tulis apa-apa dalam ruangan BLOG saya ini..
huh...
Bukan apa .. sibuk dok study...(yer lar sangat..) hurm...
Jadi. sebagai starter laa... saya pilih tajuk ini.. kebetulan genap 3 tahun pemergian abang saya yang tersayang... ..

 

Setiap insan pastikan merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang akan dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayu alunan suara
Cemas di dada lemah tak bermaya
Terbuka hijap di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baiklah atau sebaliknya

Amalan dan taqwa jadi bekalan
Sejahtera, bahagia pulang...kesana

Sekujur badan berselimut putih
Rebah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kanangan
Diiringi doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi



RABBANI ~ PERGI TAK KEMBALI


Hurm... rasa sedih pula bila mengenangkan... Teringin sangat nak letak gambar dia kat sini..
Tapi.. memori kad telifon saya masuk virus hari tu.. jadi..... Gambar hilang...~_~..

Harus kah saya menceritakan semula saat yang membuat separuh jiwa saya pergi bersama bersemadi di SITU..?

Huh...kenapa mata saya....Masuk habuk agaknya....;'-(...

Saya masih ingat ketika itu saya berada di tingkatan 4...
Saya adalah seorang pelajar asrama,, jadi saya lebih banyak menghabiskan masa di asrama berbanding di rumah.. mana tidaknya... kami dibenarkan pulang cuma sekali dalam 2 minggu..

Dalam waktu terdekat pemergian abang saya itu...dia banyak berubah...
Banyak cakap, selalu berada di rumah... kalau nak keluar pun dia akan memberitahu maa...
Jarang macam tuu.. yer laar ... remaja lelaki laa katakan...
dan yang paling saya ingat.. dia ada meminta YASIN dengan saya pada suatu malam..
pada masa yang sama sepupu saya datang...

Abang : Jom baca yassin sama...

cousin : waa...kata nak keluar...daa banyak berubah sekarang...

Abang : biasa laa..masa bergerak.. aku daa tobat daa...

Nak di jadikan cerita...
Saya berada di asrama pada suatu hari.............

( nak tahu lagi..?.... sambung next time... sebab i have to go... ada sesi pengambaran blok...)

soo.....dont miss out........=).......


al fatihah...........


amien....

2 ulasan:

nuranuraniku.blogspot.com berkata...

salam sobat
walaupun pergi tapi jadikan cerita yang indah dalam hidup ini.
walaupun pergi tak kembali.

Unknown berkata...

terima kasih...
saya akan jadikan itu sebagai satu pengalaman hidup...