Sabtu, 5 Oktober 2013

KIPAS KEPAS HIDUP AKUNURHAYDA

Usai solat Asar.. aku ke katil… baring..
Terus menDongak ke syiling..
 Aku tengok kipas berpusing…
Sesekali Aku berfikir…
Mungkin hidup boley di umpamakan sebagai Kipas ??
Setia berpusing… Laju… untuk memberikan kesenangan pada yang lain… tidak pernah mengeluh penat… (tambah-tambah kipas kat bilik Aku… tak pernah di tutup walaupun Aku telah memblahkan diri ke kelas)
dan satu hari nanti.. bila tiba waktu Aku balik kampung.. suis Ku capai dan ku tekan…
Kipas itu mula berpusing perlahan dan…akhirnya….
… BERHENTI…

KRONOLOGI

Pang!! Pang!!
Aku menampar pipi ku beberapa kali…
Fuh.. Aku bermimpi menjadi kipas rupanya… hehe
Sangat penat… berpeluh aku berlari untuk berpusing.. sampai aku sendiri pening..! hehe

Aku terus ke cermin.. melihat kesan 5 jari ku yang jelas melekap di pipi! Wahh…blusher!
Hurm..
Motif arinni.. untuk membebel fasal sisa-sisa hidup aku yang mulai singkat…

Oononono… !!
Awat.. ampa ingat apa…hehe
Sisa-sisa hidup Aku as a student kat UUM ni la… makin hari makin lanjut… .
Pejam celik pejam celik.. sekali tak celik-celik dah!.hehe

Haa la.. masa daa berbaki tak sampai setahun lagi da.. rasanya baru semalam aku mendaftarkat UUM ni… bawak file banyak-banyak… kemas baju.. baru semalam.. yaa. .. baru semalam.. (aku bermimpi lagi )

Sebagai pelajar International Affairs Management .. dan Aku masih ingat.. course ni adalah pilihan kedua antara 8 pilihan yang aku buat..!
Kadang aku terpikir jugak… lepas abes belajar aku nak buat apa…
Mengintai peluang kerja yang mungkin sempit tuu… ??
Atau menyambung pengajian ke peringkat seterusnya…??

Then bukan sahaja negara kita ada Dasar 2020… Aku pun ada dasar 2020 laa.. hehe

So ni planning aku tu… jum cekedaut!



TAHUN
PERANCANGAN
UMOQ
2014
Graduate – try apply SPA
22
2015
Konvo-kasionn! Haha – keja beysa2 carik duet! (takdak langsung pengalaman keja even kat gerai makan sekalipun!) ohh worse!
23
2016
  •            Klau takdak rezeki lagi SPA masa ni as Pegawai Tadbir Diplomatik Or Pegawai Kastam –
  •           Gonna Apply SARJANA. Buat master sat! and INSHAALLAH… try apply kos psikologi.. amen
  •            Bajet taon kawen!! Gelakk gedik-gedik

24
2017
Bergantung pada keputusan/ keadaan tahun diatas
25
2018
Setadi or Keja (bergantung pada keputusan 2-3 tahun sebelum
26

2019
  •          Kalau amek master tahun dulu : (INshaallah akan mengapplykan diri untuk jadik guru.. wawawa)
  •            Kalau dapat kerja spt yang tertera di atas (ceyh) teruskan dengan kerja PTD or PeGawai Kastam. Aceceyy…
27

2020
Masa ni daa nak stabilkan ekonomi…
  • -          Suami sorang (xkn dua kot)
  • -          Baby sorang
  • -          Ada rumah sendiri
  • -          Ada keta sendiri
  • -          Gaji sendiri ++
  • -          Keja tetap
  • -          Umrah (haji buat perancangan lain pulak)

28


So…

Dasar ini akan di capai berdasarkan prinsip-prinsip yang berikut: (UP) (angkat tangan tiba-tiba)

1)      Kepercayaan kepada Tuhan
2)      Kesetiaan kepada Suami
3)      Keluhuran kepada Ayah dan Ibu
4)      Kedaulatan iLmu dan amal
5)      Kesopanan dan Keayuan

Hehehe…
Terima kasih… terima kasih.. sudi baca ikrar ini bersama-sama! Haha
By the way.. its time to go…
Cuti raya haji is just around the corner!

(tiba-tiba teringat quote utk essay SPM aku dulu hehe) 
so 
Nak buat esemen .. nak buat projek… and nak hadapi exam midterm bersama!

Until then..

Lets chow!!

Tiada ulasan: