Khamis, 29 Mac 2012

UUM : HARI KO-K edisi 5 ... tahun 2012 !

Halluw!....
Aduhai… nak tulis pun tak larat dah nie… tapi taper laa…hobi! Uhuu~
arini 30 aribulan 3 bersamaan ari Jumaat yang mulia nieh!...ada sambutan hari kokurikulum kat Universiti Utara Malaysia nie ha…
oOOpss….
Sebelum terlambat sempat lagi nie haa nak pesan .. kat sapa-sapa hat dok ada lagi BAUCER BUKU SATU Malaysia tu… sila laa habiskan arini jugak..! haa… sebab.. today is the last day untuk membuat pertukaran tuu.. Cepat2!...kalau tak tau nak beli apa.. meyh sini nak tolong beli-belikan ahaha…~
Hurmmm…!
Hari kokurikulum ni telah dirasmikan oleh permaisuri bongsu Agong kita… iaitu Tengku Puteri Intan Syafinaz… (ampoon tengku) ;).. jadi… nak wat cerita nya kat sini.. saya … ko-k SISWANIAGA…. Jadi… pada hari ko-k yang mulia ini….ehehe… kami kena laa meniaga… kat sini … kata Encik Khairi…. (lect siswaniaga kami)… untuk nak mempraktikkan skill and bakat-bakat tentang perniagaan yang terpendam kat lubukdiri kami nie.. ececey .. ayt tuu penting.. ehee~…
Nak di jadikan cerita balik laa kan… this is the first saya kena menjual… and you know what… only three student yang jaga kat kiosk dan selebihnya?? … kami kena laa menega MLM kejap ! uhu~.. mula tu fikir.. syok gak… tapi !!! arghh… bila daa start kan….malu… ekekke….
Ape nak jadi daaa…uhu~
Kami dari DIMAS (Dewan sultan Muadzam Shah) berjalan ke Perpustakaan … seterusnya ke Varsity Mall UUM…. Pergh! Juz imagine…. Waktu tengah hari… kami berjalan…. Mata hari dok atas kepala nuu haa..! huu~
Tapi sabar~… yang kawan sorang ni… semngat giler..! “nak jugak habiskan hari ini” ayat yang sempat saya dengar sebelum saya pengsan tipu … ehee~..
Tapi saya respect sama MIRA … sebab dia memang bersemangat gila… and .. saya sanggup beli… untuk wat tester kat orang..uhuu~ melayang duit… wekkks!...
Dalam dok berjalan sejauh tuu… kami Cuma dpt menjual sebanyak… 6 bungkus kerepek sahaja,,, alaa,, mahal kat packaging…RM4….(lau aku… aku pon ta nak beli ) (kata saya di dalam hati…)
Tapi kami berpuas hati… setakat nie… walaupun dah putus urat saraf kami… tetap laa jugak puas hati… kami tawarkan kat foreigner… student… makcik-makcik tukang sapu… and ramai lagi…
Kat sini… macam-macam kerenah yang kami kena hadapi… orang kata cabaran berniaga an… huu~… ada yang mencemuh.. ade yang kesian… ade yang malas nak layan.. macam-macam ada! Ehhee~…
Apa-apa pun .. itulah pengalaman yang patot anda semua cuba… kalau tak kat UNIVERSITI… kat man lagi kan..?
Jadi….:)
ENJOY WITH YOUR LIFE..
GRAB EVERY OPPORTUNITY...
AND HAVE FUN IN EVERYTHING YOU DO..!

baru anda tahu,,,
SERONOKKKK DOK KAT U!!! hee~...

Tiada ulasan: