Rabu, 5 Oktober 2011

UUM : PERKATAAN YANG MENJADI MAKANAN FIKIRAN

"HAPPY THURS DAY!!"

Hye... selamat hari khamis di ucapkan kepada yang menyambut hari KHAMIS... semuga anda bisa terjumpa lagi hari khamis untuk minggu hadapan... ( ta tao nak start dengan ayat apa ) hehe 

Apa perasaan menjadi orang hebat aarkk?? hurm.. ( sambil garuk-garuk kepala ) hurm.. ada kah diorang rasa diorang hebat jugak setelah di puji orang bahawa dia hebat  ...? hurm... masalahnya kat sini tak pernah ada orang yang pernah puji aku hebat... eh...jap-jap...pernah-pernah ... ( sambil tersenyum sendiri ) ... aku pernah di puji HEBAT ketika aku telah makan sebanyak beberapa pinggan nasi ( jumlahnya tidak boleh di beri tahu sebab pasti korang puji aku HEBAT jugak, blusher lar aku...huu )   HEBAT jugak aku pada ketika itu.. owh..begitu lah perasaan menjadi orang hebatkan ... hurm... baru paham..

Jadi kat sini, HEBAT itu adalah makanan FIKIRAN yang menjadikan badan kita juga terasa hebat.. ( tak tahu pulak fikiran memerlukan makanan...=p ) ...  nie lar yang aku cuba maksudkan ...MAKANAN FIKIRAN ..

MAKANAN FIKIRAN : 

 Nak tahu perkataan yang menjadi makanan fikiran ? aku bagi beberapa contoh eah...

1) Cantik = pernah tak ada orang puji korang cantik? (aku tak pernah) apa perasaan anda pada waktu itu ...  hurm ..mesti korang rasa CANTIK sangat-sangat kan? haa. jadi kat sini lah fikiran kita mula "memakan" perkataan itu kemudian telah mengaplikasikan kepada badan korang .. percaya atau tidak badan korang mula menunjukkan tindakan refleksi tertentu contohnya... pipi anda jadi blusher and merah tak tentu pasal.. tangan anda akan menepuk bahu orang yang memuji anda dan mulut anda automatik cakap "tak ader lah"   (bagi yang perasan cantik akan menjawap "terima kasih" ..hahaa ) pastu anda gelak-gelak ayu.. Betul tak????? haa.......betul lar tuu... hee~ 



TAK DER KENA MENGENA DENGAN HIDUP ATAU MATI ..HEHEE...




Tiada ulasan: