Selasa, 21 Disember 2010

DIA seorang WANITA

WANITA
Sebut sahaja wanita, pasti seiring dengan kelembutan, kecantikan dan kehidupan yang juga memberi satu simbol kemegahan kepada seorang lelaki yang memiliki..

Tidak sah seseorang wanita itu jika tidak di kaitkan dengan sifat-sifat yang telah disebutkan di atas..sifat itu memberi seribu satu makna kepada sesiapa yang memahami erti seorang wanita..

Pada pendapat saya, kehidupan seorang wanita amat konflik.
Begitu konflik sehinggakan saya sendiri sukar untuk mentafsir erti WANITA..

Skop WANITA terlalu luas jadi izinkan saya mengupas tentang...

CINTA WANITA

Pernah saya terfikir, bagaimanakah perasaan seseorang wanita apabila dirinya mula mencintai..dan saya juga tidak dapat mengagak apa yang terjadi kepada seseorang wanita apabila di cinta...Pendapat sesetengah lelaki wanita amat sukar di ramal.. tetapi ..itu sesetengah sahaja! setengah lagi?

hurm....antonim...saya rasa itu pendapat lelaki KASANOVA..
yang amat mengenali persis wanita..tahu tak..? lelaki jenis ini satu hari nanti akan menjumpai cinta sejati dan ketika itu..hatinya mula di tutupi oleh bunga -bunga cinta itu sendiri..(aik? macam lagu misha omar pulak...)
(http://www.youtube.com/watch?v=g67-2qRZ-7U) < klik here to see the video..
>Misha Omar (bunga-bunga cinta)

Baiklah..ingin tahu sifat wanita?
Kebiasaannya, wanita sangat suka di puji...sangat mudah untuk mendapatkan perhatian mereka..huh...puji sedikit mulalah cair..=)
bukan mengaibkan wanita..tetapi memberitahu sifat seseorang wanita itu...

kenapa mereka bersifat begitu???
hurm..satu lagi soalan yang menerjah minda saya...
Wanita adalah makhluk yang sensitif yang di cipta kan sebagai peneman kepada kaum ADAM..sebagai peneman, mereka seharusnya mempunyai hati yang lembut untuk menenangkan hati pasangan masing-masing.. Mereka 10 kali lebih sensitif dari seseorang lelaki...

haa! wanita juga tahu sama ada pujian itu tulus atupun tidak..jadi janganlah puji sembarangan..pujilah dengan ikhlas yea??? Sebagai wanita yang bijak..mereka mengenali persis pujian yang ikhlas atau tidak..contohnya..

Lelaki : Cantiknya awak....(sambil diam agak lama dan memerhati)

~itu jelas eorang lelaki yang memuji untuk mendapatkan sesuatu dari wanita tersebut..berhati-hatilah..

berbeza dengan pujian ini....

Lelaki : Kamu sangat cantik hari ini.. (sambil tersenyum dan bangga memerhatikan kamu) mean : excited laah! hehe..=)

~jelas lah disini..lelaki itu benar-benar ikhlas memujimu..

Perhatikan matanya..jika merenung tajam kearah anda.. anda tidak seharusnya makan puji...parah nanti jadinya..
Sedangkan jika yang tersenyum dan terus menggelabah apabila di perhatikan kamu..nah..dia benar-benar ikhlas memuji mu..yaa..kamu memang cantik di matanya..!

Tunjukkanlah ketulusan kamu dalam memuji..lahirkan kata-kata dari hati..terbuka lah hati wanita itu untuk mencintai kamu..ini bukan nasihat..tetapi pandangan yang juga dari seorang WANITA..

Sebenarnya, tidak susah untuk mendekati seseorang wanita itu.. sebenarnya wanita tidaklah sangat memandang paras rupa seorang lelaki itu..percaya atau tidak..inilah hakikat yang sebenar yang ingin saya kongsikan kepada anda..

Apa orang kata "ayat mesti mau power" dengan sebab itulah saya berpendapat demikian..inginkan bukti?? baiklah saya bagi buktinya..! =)

Tiada ulasan: